سئو داخلی on page و سئو خارجی off page چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

سئو داخلی on page و سئو خارجی off page چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

تفاوت سئو on page و سئو off page

آیا می دانید مشاغل کوچک باید حدود 10٪ از درآمد خود را به بازاریابی اختصاص دهند؟

اما صبر کنید ، تحقیقات نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷ ، به طور متوسط ۵۱٪ از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک حاصل شده است.در ادامه مقاله به تفاوت سئو on-page و سئو off-page نیز می پردازیم:

اگر استراتژی بازاریابی مشاغل کوچک شما عمدتاً دیجیتالی است ، باید حداقل ۳ تا ۴٪ برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هزینه کنید. چالش این است که بیشتر صاحبان مشاغل کوچک درباره بهینه سازی موتور جستجو چیز زیادی نمی دانند.

اگرچه احتمالاً این فایده ایی برای شما نخواهد داشت که چگونه سایت خود را از بالا به پایین جستجو کنید ، اما باید به اندازه کافی بدانید که هنگام خرید برای خدمات مناسب بازاریابی صحبت کنید.

در ابتدایی ترین سطح ، شما باید اصول اولیه در سئو on-page در مقابل سئو off-page و آنچه که هر یک از این بخش های سئو را شامل می شود را درک کنید.

 

سئو داخلی on page و سئو خارجی off page چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

سئو On-page و سئو Off-page چیست؟

در بالاترین سطح ، بهینه سازی موتور جستجو را می توان به On-page و Off-page تقسیم کرد. SEO on-page شامل عواملی است که یک مالک وب سایت می تواند به طور مستقیم در سایت خود دستکاری کند. سئو off-page به سیگنال های دیجیتال در خارج از وب سایت شخصی خود اشاره دارد که بازاریابان می توانند به طور غیرمستقیم روی آن تأثیر بگذارند.

تفاوتهای چشمگیری بین سئو On-page و Off-page وجود دارد که در بخش های بعدی به آنها خواهیم پرداخت. در سطح استراتژیک ، SEO Off-page مشکل و خسته کننده تر از این دو است ، بنابراین ما ابتدا آن را پوشش خواهیم داد.

سئو Off-page چیست؟

بهینه سازی Off-page شامل اقداماتی است که می تواند در خارج از وب سایت واقعی شما برای بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما انجام شود. این اقدامات برای منعکس کردن اعتبار وب سایت شما و مجوز صنعت است. از آنجا که این سیگنال های رتبه بندی موتور جستجو از وب سایت های دیگر به دست می آیند ، به راحتی قابل دستکاری نیستند.

فاکتورهای سئو Off-page

چندین عامل سئو Off-page از سایت وجود دارد ، از جمله:

  • بک لینک به وب سایت شما
  • برندسازی و نام تجاری
  • سیگنال های شبکه اجتماعی

بک لینک

به عنوان رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجو ، به رتبه بندی فکر کنید. اگر می خواهید در صفحه اول باشید ، صفحه شما باید رأی بگیرد. در دنیای Off-page ، به صورت بک لینک ارائه می شوند. بک لینک ها لینکهای وب سایتهای خارجی هستند که کاربران و خزنده های موتور جستجو را به وب سایت شما ارسال می کنند.

بسته به ارتباط و ارزش آنها ، بک لینک ها می توانند بر درجه بندی های ارگانیک شما تا درجه های مختلف تأثیر بگذارند.

شما می توانید معتبرترین بک لینک در جهان را داشته باشید ، اما اگر به سایت یا صنعت شما ارتباطی نداشته باشد ، صفحات شما در رتبه بندی مشکل خواهند داشت.

برندسازی و نام تجاری

برای بسیاری از نوآوری ها و مشاغل کوچک ، برند نام تجاری کلمه ای است که فقط در صورت داشتن سرمایه گذاری در سازمان خود از سرمایه گذار برخوردار است.

در این مورد خاص ، ما شواهد مشخصی داریم كه تأیید می كنیم كه ممكن است یك نام تجاری یكی از مهمترین فاكتورهای سئو خارج از صفحه برای سایت شما باشد. با توجه به الگوریتم پاندا Google.

وقتی صحبت از SEO خارج از صفحه است ، به نظر می رسد ذکر برند به همان اندازه لینک های وب سایت شما مهم هستند.

سیگنال های شبکه اجتماعی

از آنجا که سئو off-page به معنای منعکس کردن ارزش یک سایت در دنیای واقعی است ، منطقی است که داشتن اعتبار اجتماعی در دنیای دیجیتال یک سیگنال رتبه بندی است.

برای نشان دادن اینکه استفاده از سیگنال های اجتماعی برای رتبه بندی های ارگانیک کاملاً نظری نیست ، به مقاله جستجوی محتوای کاربران برجسته در ثبت اختراع شبکه های اجتماعی ، نگاهی بیندازید به ایالات متحده این حق ثبت اختراع بدون خواندن همه چیز ، توانایی Google را برای افزایش رتبه بندی بر اساس آنچه که اتصالات رسانه های اجتماعی شما با ارزش می دانند ، نشان می دهد.

این سیگنال سئو Off-page برای شما چه معنایی دارد؟ هرچه محتوای شما بیشتر شود ، احتمالاً رتبه بیشتری پیدا می کند. شبکه های اجتماعی همچنین پیوندهای nofollow ایجاد می کنند و باعث ایجاد ترافیک واقعی می شوند ، بنابراین حتی اگر نگران بهبود سئوی خود نباشید ، شبکه اجتماعی ترافیک مربوط به سایت شما را به همراه خواهد داشت.

نحوه انجام سئو Off-page

اکنون که از انواع مختلف سئو Off-page اطلاع دارید ، نحوه استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را در نظر بگیرید.

متأسفانه ، دستیابی به وب سایت دیگری برای لینک دادن به سایت شما یا ذکر نام تجاری شما ، هیچ اقدامی آسان نیست. در منظر دیجیتال امروز ، مقیاس پذیرترین تکنیک های بهینه سازی موتور جستجوی Off-page کمترین اثربخشی است.

اکثر کارشناسان سئو Off-page به دایرکتوری های محلی یا وبلاگ نویسی مهمان برای ساختن لینک های بک لینک ، کمک می کنند.

ایجاد بک لینک با وبلاگ نویسی مهمان

بلاگ نویسی یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد لینک به وب سایت است. این ترفند یافتن وب سایت هایی در صنعت شما است که در رقابت مستقیم با خود شما نیستند و از صاحبان / مدیران سایت سوال می کنند که آیا می توانید مقاله وبلاگ را برای خوانندگان آنها فراهم کنید.

آنها محتوای رایگان برای انتشار مخاطبان خود دریافت می کنند و شما می توانید در هر مقاله ای که به آنها اشاره می کنید، به منابع خودتان استناد کنید و به آنها پیوند دهید. در اینجا چند نکته برای به خاطر سپردن در حین وبلاگ نویسی وجود دارد:

مقاله شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد – این بازتابی از برند شما است و ناشر به احتمال زیاد اگر محتوای شما با ارزش باشد، پیوندهایی را برای سئو Off-page حفظ می کند.

مقاله خود را با لینک ها پر نکنید

هدف خود را سایتهای قرار دهید که با شما رقابت نمی کنند. در غیر این صورت، تلاش برای جذب رقبا برای تبلیغ ایده های شما معمولاً اتلاف وقت است.

سئو on-page چیست؟

سئو on-page شامل اقدامات مستقیمی است که می تواند در وب سایت شما انجام شود تا رتبه آن در نتایج جستجو نمایش داده های مرتبط بهبود یابد. مثالها شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای قابل مشاهده و برچسب های متا مانند عنوان صفحه ، تصویر و توضیحات متا می باشد.

سئوداخلی چیست؟ آیا واقعا سئو داخلی در افزایش رتبه سایت اثر دارد؟ چرا طراحان کمتر به سئو داخلی سایت خود توجه می کنند؟

سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند.

همانطور که  می دانید، سئو دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. متاسفانه مشاهده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری زیادی دارند اما توجه ای به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند.

برخی از فاکتورهای سئو داخلی یا  on page

سئو on-page به شش عامل اصلی بستگی دارد. بیش از شش عامل وجود دارد ، اما چندین مورد زیر ۹۵٪ راه را به دست می آورند.

۱-عنوان صفحه

عناوین صفحه تاکنون مهمترین عامل سئو on-page است. اگر چارچوب سایت شما قابلیت خاصی برای ایجاد عنوان صفحه منحصر به فرد نداشته باشد ، معمولاً از آنچه شما به عنوان نام صفحه در صفحه خود تعیین کرده اید استفاده می کند.

اگر از WordPress به عنوان CMS استفاده می کنید، می توانید به راحتی از افزونه Yoast SEO برای ایجاد عنوان صفحه ای منحصر به فرد استفاده کنید.

HTML برای عنوان صفحه شما در زیر برچسب <head> قرار خواهد گرفت و به شرح زیر خواهد بود:

<title>Your Page Title Here</title>

عنوان صفحه همان چیزی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) و در تب مرورگر در بالای صفحه نمایش شما نشان داده می شود. به همین دلیل ، بهینه سازی عناوین صفحه برای SEO و برای کلیک از طریق کاربر مهم است.

طول عنوان صفحه را زیر ۷۰ کاراکتر نگه دارید و در صورت امکان به ۵۰ نزدیک کنید. این باعث می شود عنوان شما در SERP ها کوتاه نماند ، در حالی که آن را مختصر و جذاب نگه می دارد. بهترین کار این بوده است که در صورت امکان کلمه کلیدی خود را در نزدیکی ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. با این وجود ، اگر عنوانی را ایجاد کنید که برای کاربران جذاب باشد و کلمات کلیدی مورد نظر خود را در جایی که طبیعی تر به نظر می رسد ، نتایج بهتری خواهید دید.

۲-برچسب های عنوان

بعد از عنوان صفحه ، برچسب های عنوان (<h1> ، <h2> ، <h3>و غیره) مهمترین فاکتورهای بهینه سازی صفحه بندی هستند. از عناوین صفحه مانند آنچه که می خواهید در یک مقاله استفاده کنید. سرفصل ها باید از یک سلسله مراتب منطقی پیروی کنند.

فقط از یک H1 در صفحه استفاده کنید. صفحه وب شما در مورد یک موضوع سازمان یافته برای شروع است. این به Google و سایر موتورهای جستجو کمک می کند صفحه شما را در مورد چه چیزی تشخیص دهند و بهتر بشناسند.

برخی از بازاریاب ها بدون درک سئو تکنیکال از عناوین برای ویژگی های یک ظاهر طراحی شده خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، بازاریابان محتوا بعضی اوقات وقتی می خواهند با بزرگنمایی، به قسمتی از متن تأکید کنند، از H2 ها استفاده می کنند ، با وجود این که این متن در واقع برای محتوای اصلی صفحه مهم نیست. از این کار خودداری کنید.

۳-استفاده از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در صفحه شما دارای اهمیت است. اگر صفحه شما در مورد یک موضوع کلمه کلیدی خاص است ، منطقی است که می توانید از کلمه کلیدی مورد نظر خود و اصطلاحات مربوط به آن در متن صفحه استفاده کنید.

مشابه اصول اولیه، معمولاً بهترین کار این است که کلمه کلیدی هدف خود را در نزدیکی بالای صفحه و انتهای صفحه خود قرار دهید. می توانید از کلمات کلیدی مرتبط در طول صفحه خود استفاده کنید تا از پر کردن کلمات کلیدی در حالی که هنوز از بهترین روشهای سئو on-page پیروی می کنید جلوگیری کنید.

۴-آدرس های اینترنتی یا URL

درج کلمه کلیدی هدف در URL صفحه شما بهترین روش است. این یک عامل مهم برای رتبه بندی در صفحه بود ، اما پیش بینی می شود امروز کمتر از ۱٪ از ارزش سئو در صفحه شما را به خود اختصاص می دهد.

بزرگترین فایده این عمل این است که وقتی شخصی به صفحه شما با URL پیوند می زند، anchor text لینک همچنان کلمه کلیدی هدف صفحه شما را شامل می شود.

۵-تصویر در سئو

سه تصویر اصلی برای با استفاده از اصول سئو وجود دارد:

برچسب alt تصویر به صورت بهینه شده باشد

نام عنوان عکس شامل کلید واژه هدف است

فشرده سازی اندازه عکس بدون آسیب زدن به تجربه کاربری

برچسب یا alt عکس باید شامل کلمه کلیدی باشد و زیر ۱۵ کلمه باشد. بهترین کار در اینجا ، ایجاد یک توصیف صادقانه از تصویر در ضمن کلمه کلیدی هدف شما است. با وجود فن آوری تشخیص تصویر ، تشخیص گوگل در هنگام پر کردن کلید واژه با برچسب alt از تصویر ، و اینکه چه کسی تصویری را برای تجربه کاربری خوب توصیف می کند ، برای گوگل آسان است.

از آنجا که روش های محدود برای بهینه سازی یک تصویر وجود دارد ، از جمله کلید واژه هدف شما در نام پرونده نیز یک عمل خوب است. هنگام بهینه سازی تصاویر در وب سایتی که قبلاً دارای تصاویر بدون نام برای سئو on-page باشد ، این کار دشوار است. باید تصاویر را در دستگاه محلی خود ذخیره کنید ، سپس دوباره آنها را با نام متمرکز بر کلید واژه بارگذاری کنید.

به عنوان آخرین مرحله ، می خواهید قبل از بارگذاری آنها در صفحه وب خود ، تصاویر را فشرده سازی کنید. برای اکثر پرونده های .jpg و .png می توانید از یک ابزار فشرده سازی رایگان تصویر آنلاین استفاده کنید.

۶-توضیحات متا

توضیحات متا در صفحه وب شما قابل مشاهده نیستند ، اما تحت عنوان صفحه شما در نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده می شوند. توضیحات متا شما باید در حدود ۳۰۰ کاراکتر باشد و حداکثر آن ۳۲۰ باشد.

بارها ، Google توضیحات متا را از مطالب قابل مشاهده در صفحه شما انتخاب می کند که به بهترین وجه با هدف جستجوگر مطابقت دارد. این احتمالاً بیشترین تأثیر را در استراتژی سئو در تجارت الکترونیک دارد ، زیرا توضیحات متا و توضیحات محصول روی صفحه نقش اساسی در ارزش سئوی کلیه صفحه دارند.

نحوه انجام سئو on-page

بسیاری از عوامل سئو on-page در بالا بیان شد. شما می توانید بهترین کارها را در صفحات مورد نظر خود انجام دهید و در ضمن بلاگ نویسی برای سئو نیز موثر است. شما فقط باید رویکرد خود را برای هدف جستجوگر متفاوت در پشت مباحث کلمات کلیدی خود تنظیم کنید.

چند تکنیک اثر بخش سئو داخلی on page seo

  1. عنوان صفحه ( Page Title)

عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. هر صفحه شما باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی مهم در آنها قرار گرفته شود.

برای مثال ما یک پست آموزشی سئو در خصوص معرفی تکنیک های سئو داخلی نوشتیم. می توانیم عنوان آن را به این صورت بنویسیم: ” تکنیک های اصلی در سئو داخلی” . همانطور که مشاهده می کنید، کلمه کلیدی ما در عنوان این صفحه قرار گرفته است.

با کارهرکسی که کلمه سئو داخلی را در گوگل جستجو کند، شانس دیده شدن صفحه شما توسط کاربر افزایش پیدا می کند.

  1. تگ توضیحات ( Meta Description)

بعضی از مالکان وب سایت ها فراموش می کنند که از این تگ استفاده می کنند. در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به این تگ شده است و مهمترین و بهترین مکان است که شما در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را استفاده کنید.

در تگ توضیحات شما فقط در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است. اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد.

برای نمونه ما تگ توضیحاتی که در یکی از صفحات سایت سئوکار به کار برده ایم به صورت زیر است:

” سئو درون صفحه ( سئوداخلی) یکی از انواع بهینه سازی وب سایت است. فعالیت سئو درون صفحه در سال 2016 از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.”

همانطور که مشاهده می کنید ما کلمه کلیدی خود را سئو درون صفحه ( سئو داخلی) است به تعداد دوبار استفاده کردیم. شما همین الان اگر سئو درون صفحه را در گوگل تایپ کنید، در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت.

  1. متا تگ ها کلمه کلیدی

البته این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استفاده کارایی ندارد، اما استفاده از آن خالی از لطف نیست. توصیه می شود که در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی را تعریف کنید و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید.

  1. ساختاربندی URL

ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چونکه توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد. هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست.

عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید.

  1. تگ های بدنه

یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش بندی کردن آن است. چون علاوه براینکه خوانایی را برای کاربر زیاد می کند، می تواند بر سئو سایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش بندی مطلب عموما با تگ های عنوان انجام می شود یعنی H1 تا H6

عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود. مهمترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 استفاده می کنند و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنیم. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.

  1. چگالی کلمات کلیدی

در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن خیلی مهم است. اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما گردد و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد.

قبلا برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن زیاد به کار بریم. اما در الگوریتم های جدید گوگل در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می کند و در موتورهای جستجو نشان نمی دهد.

براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن می باشد. همچنین بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها استفاده شود و روی آنها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد.

  1. بهینه سازی عکس ها

استفاده از عکس در متن می تواند بر جذابیت آن برای کاربر اضافه کند. اما توصیه می شود که عکس ها خود را نیز از نظر سئو بهینه کنید.

برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجوهای عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود. ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود.

نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود.

  1. لینک دهی داخلی

اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است. هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما این ها نیستند. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند.

یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود. برای اینکه بتوانید  سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.

  1. سایت های شبکه های اجتماعی

امروزه دیگر شبکه های اجتماعی جز لاینفک زندگی هرکسی شده است و اکثر مردم عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی می باشند. چهار شبکه اجتماعی که بیشتر تاثیر را در سئو خارجی دارند فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس است. هر ورودی که از این شبکه های اجتماعی شما داشته باشید، امتیاز بالایی در گوگل دارد.

اگر به دنبال افزایش رتبه سایت خود در گوگل هستید، بهتر است که حتما در این 4 شبکه عضو شوید و فعالیت کنید. شبکه های اجتماعی بهترین و ارزانترین منبع تبلیغات آنلاین می باشند.

  1. تولید محتوا

تولید محتوا  براساس اصول سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت است. با تولید محتوا ناب و جدید شما علاوه براینکه شما می توانید بهانه ای برای برگرداندن کاربران خود به سایت ایجاد کنید، موتورهای جستجوگر هم چون که سایت شما به روز رسانی می گردد، مدام و به طور پیوسته سایت را بررسی می کنند( میخزند). این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه محتوا جدید و ناب باشد، شما از رتبه و اعتبار بالاتری نزد گوگل برخوردار خواهید بود.

مهمترین نکته فقط این است که محتوای شما باید براساس اصول سئو نوشته شود و اگر به این زمینه خیلی وارد نیستید، می توانید یک بلاگ نویس را استخدام کنید.

  1. بازاریابی محتوا

یکی از تکنیک های سئو خارجی، بازاریابی محتوا می باشد. بهترین راهی که می توان بازاریابی محتوا را در آن انجام داد، نوشتن نظر خود به همراه لینک اصلی سایت در بلاگ های دیگر سایت ها می باشد. این لینک توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد و می تواند باعث افزایش رتبه سایت شما گردد.

  1. بازاریابی فروم و انجمن ها

فروم آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. به سوالات پاسخ دهید و در پیام هایی که قرارداده شده است نظر بدهید.  این به شما کمک می کند که یک فرد متخصص شناخته شوید و باعث افزایش شهرت شما می گردد. در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می گردد.

  1. ثبت نام در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو همیشه سایت شما را مورد پیمایش قرار می دهند اما پیدا کردن سایت شما توسط آن ممکن است مدت زمانی به طول انجامد ( که به اصطلاح آن را ایندکس شدن می نامند.) اگر می خواهید که سایت شما سریعا توسط موتورهای جستجو ایندکس گردد، بهتر است که خودتان دستی این کار را انجام دهیم. ثبت نام در موتورهای جستجو مانند گوگل،یاهو یکی از تکنیک های سئو خارجی محسوب می شود نه سئوداخلی.

  1. ثبت نام در دایرکتوری ها

بعضی از متخصصان عقیده دارند که ثبت نام در دایرکتوری ها دیگر ارزشی ندارد اما در واقع در بهینه سازی سایت و افزایش رتبه الکسا تاثیر دارد. البته گرفتن بازخورد صحیح بستگی به انتخاب درست دایرکتوری دارد. اگر می خواهید که بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است که در دایرکتوری های مرتبط با کسب وکار خود فعالیت کنید.

  1. بوکمارک کردن

یکی از بهترین تکنیک های سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت می باشد. برای اینکار کافی است که آخرین پست و صفحات ایجاد شده خود را در سایت های بوکمارک مانند ردیت و غیره قرار دهید. موتورهای جستجو به این نوع سایت ها علاقه بسیاری دارند و به هر لینک و مطلبی که داخل این سایت ها قرار داده می شود، امتیاز ویژه ای می دهند.

  1. لینک طعمه

لینک طعمه راه دیگری با بهبود رتبه سایت در سئو خارجی می باشد. فرض کنید که زمانی مجبور هستید  که مطالبی را از سایت های دیگر در محتوای خود قرار دهید. گوگل وقتی مطالب کپی شده را مشاهده کند سریعا آن را جریمه می کند. شما برای اینکه رعایت حق کپی را بکنید، بهتر است در قالب یک لینک منبع اصلی را معرفی کنید. وقتی شما منبع اصلی را معرفی کنید، این کار باعث افزایش محبوبیت سایت شما بین دیگران می گردد.

  1. به اشتراک گذاری عکس

اگر در سایت خود برای محصولات یا هر قسمتی دیگر از عکس استفاده می کنید، می توانید این عکس ها را در وب سایت های به اشتراک گذاری عکس مانند فلیکر، پیکاسا و غیره به اشتراک بگذارید. با این روش بقیه افراد می توانند عکس های شما را مشاهده کنند و زیر آن ها کامنت بگذارند و اگر عکسی نظر آن ها را به خود جلب کرد، با لینکی که شما قرار دادید، وارد سایت شما شوند.

  1. بازاریابی ویدئو

همانطور که می دانید در بازاریابی اینترنتی، تاثیر ویدئو و عکس، خیلی بیشتر از متن می باشد. سایت هایی وجود دارند که شما می توانید ویدئو های مربوط کسب و کار خود را در آن قرار دهید مانند آپارات و یوتیوب. همچنین شما می توانید لینک صفحه مربوط به ویدئو خود را در آن قرار دهید  (البته ممکن است لینک فعال نباشد و کاربر فقط متن آن را مشاهده کند.)

  1. بررسی و نقد کسب و کار

در خصوص بقیه کسب وکارها نقد و بررسی بنویسید یا از کاربران خود بخواهید که در خصوص کسب وکار شما نقد وبررسی بنویسند و آن را وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهند. بهترین منبع برای سئو خارجی است چونکه می تواند لینک های زیادی را به سایت شما هدایت کند.

  1. لیست محلی

بسته به نوع کسب وکار شما، شما ممکن است لیست هایی از دایرکتوری های محلی پیدا کنید که برای کسب وکار شما مفید باشد. سایت هایی وجود دارند که می توانند به رشد کسب وکار شما به صورت محلی کمک بسیاری کنند. برای مثال سایت های رایگان اگهی که می توانند بسیار زیادی به شما در کسب وکار کنند چونکه در این سایت می توانید براساس موقعیت شهری خود، کسب وکار خود را جستجو کرده و پیدا کنید.

همچنین گوگل امکاناتی را در نقشه خود قرار داده است که نزدیک ترین کسب و کار ها را براساس موقعیت جستجو کننده نشان می دهد. پس بهتر است که کسب وکار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.

  1. ثبت مقاله های نوشته شده

یکی از تکنیک های طلایی برای سئو خارجی، درج مقاله های جدید و نوشته شده توسط خودتان در وب سایت هایی مانند Ezine، Go Article، Now public و غیره است.  این تکنیک باعث می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما گردد.

  1. شبکه های فروش آنلاین

اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی می باشد، برای افزایش سئو و فروش محصولات خود می توانید از شبکه های و سایت های فروش محصولات آنلاین کمک بگیرید. برای مثال یکی از سایت هایی که می توانید محصولات خود را در آن معرفی کنید، سایت دیجی آنلاین یا میهن مارکت می باشد. در این سایت ها شما امکان قرار دادن لینک های مستقیم سایت خود را دارید که این می تواند یک نوع بک لینک برای سایت شما باشد.

  1. پاسخ به سوالات

یکی از تکنیک های سئو خارجی، پاسخ به سوالات پرسیده شده در وب سایت هایی مانند Yahoo Answer است. البته این تکنیک مانند شرکت در فروم ها می باشد که شما می توانید در آنجا سوال بپرسید یا پاسخ سوالی را بدهید. هر چه سوالات شما یا پاسخ تان تخصصی تر باشد، محبوبیت شما بیشتر می شود چونکه شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه می شناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

10 − شش =

فهرست مطالب